Zajęcia muzyczno-ruchowe
ODKRYWAMY I ROZWIJAMY MŁODE TALENTY
Zajęcia w EdWings to spotkanie dziecka ze światem muzyki i ruchu. Odgrywają ogromną rolę w rozwoju osobowości i sprawności fizycznej dziecka. Poprawiają jego zdolności intelektualne, kształtują inteligencję emocjonalną i przestrzenną. Udoskonalają zdolność koordynacji ciała oraz poprawiają umiejętność radzenia sobie w grupie. Przedszkolaki noszą w sobie spontaniczną potrzebę tańca i zabawy. Uczestnictwo w zajęciach wyzwala radość, odpręża oraz dostarcza mnóstwo przeżyć estetycznych.
Obejmują całościowo program rytmiki i tańca, a charakteryzuje je bogactwo tematyczne: realizujemy programy słowno – muzyczno – rytmiczno – taneczne. Takie aktywności sprzyjają prawidłowemu rozwojowi osobowości dziecka, tworzeniu rzeczy pięknych, odkrywaniu w sobie wrażliwości estetycznej.
Podczas zajęć dzieci uczestniczą w szeregach konkursów, zabaw i gier, które otwierają dziecko na świat i pozwalają mu wyrazić swoje emocje i uczucia. Dzięki temu ich negatywne emocje wyciszają się, a dzieci przełamują swoje słabości i nieśmiałość.
Zajęcia te cechuje wszechstronność i różnorodność.
Nasze zajęcia pozwalają ocenić kierunek dalszego rozwoju artystycznego dziecka i z pewnością zaowocują otwartością i umiejętnością korzystania
z różnych dziedzin sztuki, czerpania z niej nieprzemijających wartości estetycznych, doznań, zachwytów i wzruszeń.
Elementy zajęć muzyczno - ruchowych to:
• tańce zespołowe i indywidualne,
• gra na instrumentach perkusyjnych,
• nauka i śpiew piosenek z gestykulacją,
• elementy logopedii,
• elementy gimnastyki korekcyjnej,
• małe formy teatralne,
• muzyka i ruch,
• tworzenie muzyki,
• szybkie zapamiętywanie.
• Instruktorami zajęć są osoby z tytułem magistra wychowania fizycznego lub absolwenci szkół muzycznych z przygotowaniem
pedagogicznym do pracy z dziećmi. Dla dzieci instruktor to nie tylko nauczyciel i wychowawca, ale przede wszystkim - przyjaciel,
z którym wspólnie śpiewają, tańczą, grają i bawią się.
• Instruktorzy kursu prowadzą całoroczną obserwację uczestników kursu, celem wyłonienia dzieci posiadających szczególne uzdolnienia
do dalszej nauki. Na zakończenie kursu rodzice otrzymują opinię, tzw. „Diagnozę Talentów” wraz z zaleceniami instruktora w zakresie
dalszego kształcenia.